|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2001, (inštalácia a performans)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Priestor: Galéria Médium, Bratislava
Dátum realizácie: október, 2001
Projekt obsahoval dve časti:
1. V samostatnej miestnosti sa nachádzali sklenené muzeálne vitríny, v ktorých boli umiestnené banálne predmety. Predmety, často nájdené alebo nachádzané obsahovali prvok pamäte alebo spomienky. Predmety boli konfrontované ich pomenovaním, čím bola dosiahnutá ambivalencia medzi vážnosťou a iróniou v chápaní predmetu ako spomienkového artefaktu (na pr. Čaj, ktorý pili Descartes a Pascal počas diskusie s Mersennom o Galileiho myšlienkach, Slama ktorou Girolamo Savonarola česal svojho koňa, Čierna rukavica chyžnej Márie Medičeskej, Stratené pierko najrýchlejšieho holuba poštára, patriaceho červenému kniežaťu kardinálovi Richelieu, Fľaška s liekom proti bolestiam hlavy, ktorými často trpela Francoise d Aubigné de Maintenon, kým sa s ňou roku 1685 tajne nezosobášil Ľudovít XIV..
2. Druhú časť projektu predstavovali piati ľudia v rozličnom dobovom oblečení, ktorý predstavovali rôzlišné dobové úseky, a ich úloha bola v prenasledovaní autorky.
Obe práce reflektovali minulosť v princípe tzv. memory art (umenia pamäte). Projekt vychádzal z princípu regresie pamäte autorky smerom späť od prítomnosti do minulostí k najstarším spomienkam.
|
|
|
|
|
|
|
Výstavy obsahujúce toto dielo
|
|
|
|
|
|
|
|