|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Názov:
|
TRIP NA TRI II
|
V galérii:
|
Nitrianska galéria
|
Miesto:
|
NG - galéria mladých
|
Trvanie:
|
16.10. - 7.12.2003
|
|
Mgr. Pavel Urban, Štátna galéria Banská Bystrica
|
Vystavujúci:
|
Martin Melicherčík, Silvia Krivošíková, Denisa Kasanicky
|
|
|
"Výstava je súčasťou trojročného výskumného projektu , reflektujúceho aktuálne podoby výtvarného umenia najmladšej generácie slovenských autorov v snahe uviesť finálne ročníky VŠVU do kontextu súčasnej výtvarnej scény s prihliadnutím na ich tvorivý a originálny potenciál . Kurátorský projekt , započatý v roku 2002 a končiaci v roku 2004 má charakter triadickej štruktúry, kde sa v danom roku prezentuje vždy iná trojica výtvarníkov v troch koncepčne blízkych výstavách , na čo odkazuje aj číselná symbolika názvu.
Tohtoročná trojica autorov Martin Melicherčík, Silvia Krivošíková, Denisa Kasanicky sa predstavuje médiom maľby, grafiky a multimediálnou inštaláciou v rôznych výrazových polohách , pričom ich spája ústredná téma sakralizácie privátneho sociopriestoru. V naznačených rovinách sa tu definuje estetika prežívania všednosti a tomu je aj podriadená stratégia jednotlivých konceptuálnych východísk.. Martin Melicherčík zachytáva prežitú realitu na plátne vo forme žánrového výjavu s komiksovým tvaroslovím, ale experimentuje aj prostredníctvom iných médií smalt ( cyklus Lovestories), fotografia, video a svoje tematické východiská zo svojho života završuje v postkonceptuálnom triptychu s názvom Autoportrét. Silvia Krivošíková prináša špecifický inside pohľad na sféru súkromného života . Jej maľba syntetizuje výrazové kvality kresby s minimálnou farebnou agresivitou a posuny vo východiskách tvorby s preferenciou danej témy dokladá štúdiovým vyústením do fázy konceptuálneho riešenia. Denisa Kasanicky vytvára cez médium digitálnej tlače vizuálny zápisník, obsahujúci prevzaté relikvie privlastneného ready- mades ( stará fotografia, vankúšik, vodný kvet) . V zmys le kresťanskej symboliky kreuje obrazové citácie o predestinácii , utrpení a očisty, nachádza paradoxy existencie (vizuálne spracovaný motív ukrižovania ako potreby duchovnej obrody), ponúka kritický pohľad na reflexiu súčasného stavu spoločnosti .
Výstava bola prvýkrát sprístupnená v Štátnej galérii v Banskej Bystrici a po Nitrianskej galérii sa presídli do Považskej galérie umenia v Žiline. "
Mgr. Pavel Urban
kurátor výstavy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|