|
|
|
Názov:
|
ŽIVO/T V GALÉRII/E
|
V galérii:
|
GMB, Pálffyho palác
|
Trvanie:
|
21. - 23.4.2006
|
Kurátor:
|
Tatiana Recká
|
|
|
Štipendium pre mladých kurátorov - Cena riaditeľa GMB. Výstava sa koná ako súčasť podujatia Bratislava pre všetkých.
Všetci sme tak trochu voyeri. Chceme vidieť, vedieť, o tom druhom, s tým druhým
Sociálna reflexia v umení hrá prím, rôznosť typov ľudí /farby pleti, národnosti, vierovyznania/ tvoria súčasť mnohých výstavných prác. Predmetom zobrazenia v umení sú ľudia samotní, situácie, v ktorých sa nachádzajú, ocitajú aj napriek svojej vôli. Hra spoločenských úloh /napr. osoba kurátora sa stala tiež objektom, umeleckým dielom, centrom pozornosti verejnosti Jan Hoet a reklamná kampaň, z ktorej výťažok pomohol samotnému múzeu/.
Podobný problém riešim vo svojom projekte. Zmena strán vystavovania, výmena funkcií, obrátiť zaužívaný pohľad, návštevu galérie mesta Bratislavy. Galéria nie ako priestor, ktorý vystavuje, ale priestor, ktorý je vystavený.
Galéria ako koncept, galéria ako výstavný objekt v doslovnom chápaní. Vytvoriť obraz o galérii, pozostávajúci z jej pracovníkov /fenomén človeka a jeho jedinečnosť kontra banalita a monotónnosť?/. Prezentovať pracovníkov galérie ako umelecké gro galérie, zároveň pokus poodhaliť zákulisie tejto inštitúcie, pozrieť sa pod pokrievku. Vystaviť obraz galerijnej spoločnosti a konfrontovať ho so spoločnosťou /stret sféry súkromna s verejným/.
Jednotlivých pracovníkov bude zastupovať fotografia, životopis pripravený na mieru projektu a jedinečnosť, originalita rámov /ako poukaz na osobitosť a vkus každého/. Projektom je snaha poukázať na sociálno-profesijnú otázku, pozrieť sa na galériu zo sociologického aspektu. Načrtnúť problematiku inštitúcie galérie ako takej, ako aj ľudskej schopnosti /neschopnosti/ otvorene sa vyjadriť k vlastnému pracovnému zaradeniu. Zaujať postoj. Prezentovať sa ako pracovník a zároveň ako človek.
Zrušiť zaužívaný pohľad na galériu, vojsť do nej. Zrušiť zaužívaný pohľad na sebahodnotenie, pokus otvorene reagovať.
Tatiana Recká
|
|
|
|